Polacy pokochali TV 3D? Ich sprzedaż wzrosła o 100%

By | 15/10/2010

Kiedy w połowie tego roku w polskich sklepach zaczęły pojawiać się telewizory z techniką 3D, wielu specjalistów zastanawiało się, jak poradzą sobie na konkurencyjnym rynku. Czy mimo wysokich cen, sięgających kilkunastu tysięcy złotych, przekonają do siebie konsumentów? Pierwsze wyniki sprzedaży wskazują, że producenci TV 3D mogą mówić o sukcesie.

Według danych sklepu internetowego NEO24.PL w stosunku lipiec-sierpień sprzedaż telewizorów 3D wzrosła o ponad 100%. Jedną z przyczyn tego zjawiska jest coraz większa konkurencyjność rynku. Spowodowała ona, że producenci nie tylko prowadzili skuteczne działania marketingowe, ale też szybciej niż się spodziewano obniżyli ceny swoich produktów: „Jeszcze w czerwcu, kiedy TV 3D były nowością na polskim rynku, ich średnia cena wynosiła ok. 7 500 zł. Dziś nie jest trudnością, aby telewizor z najnowszą technologią kupić za ok. 4 500 zł. Ciekawostką jest natomiast to, że pierwsza piątka najlepiej sprzedających się modeli należy do 1 producenta. Może to świadczyć o jego szybkim i skutecznym wejściu na rynek poprzez działania marketingowe i stałym obniżaniu cen, ponieważ konsumenci poszukują okazji.” – mówi Karol Darski, ekspert sklepu internetowego NEO24.PL

Mimo tego, że spadków cen TV 3D spodziewano się dopiero pod koniec roku, w ciągu ostatnich miesięcy (od czerwca do września) pierwsza piątka najlepiej sprzedających się modeli jest tańsza od 10% do nawet 20%, niż pierwotnie. Przy założeniu, że w czerwcu dany model kosztował ok. 10 000 zł, w 2-3 miesiące później można go kupić nawet o 2 000 zł mniej. Wpisuje się to w oczekiwania klientów, którzy najchętniej kupują tańsze produkty. Do dziś najlepiej sprzedające się modele to te, których wielkość ekranu jest nie większa niż 50’’, a w związku z tym kwota ich nabycia jest niższa.

Rynek TV 3D stale się rozwija. Możliwość komunikowania się telewizora z komputerem i telefonem, korzystanie z internetu na dużym ekranie – nie jest już nowością. Producenci stale wprowadzają coraz lepsze technologie, jak udoskonalone metody emitowania trójwymiarowego obrazu czy wyeliminowanie uciążliwego dla oczu smużenia. Dbają też o to, aby rozwijać technologię okularów, niezbędnych w odbiorze TV 3D, a dla wieku klientów stanowiące niechciany atrybut. Na przykład Samsung zaprojektował aktywne okulary 3D, które ważą mniej niż 30 gram, a przy okazji mają nowoczesne i stylowe wzornictwo. Trwają już jednak prace nad telewizorami 3D, które nie będą wymagały ich używania. Pierwszym producentem, który zapowiedział wprowadzenie pierwszego komercyjnie dostępnego telewizora pozwalającego na oglądanie obrazu 3D bez specjalnych okularów jest Toshiba.

„Spodziewamy się, że telewizory 3D stanął się tak samo popularne, jak obecne telewizory LED czy LCD. Przede wszystkim ze względu na coraz niższą cenę. Aktualnie telewizor z najnowszą technologią w naszym sklepie można kupić za mniej niż 4 500 zł. Dodatkowo sprzedaż napędzają stale wprowadzane na przykład filmy Blu-ray 3D, albo gry do Playstation 3, dostosowane do tego typu odbiorników.”– mówi Sabina Krupa, Dyrektor ds. Sprzedaży w NEO24.PL.

źródło/autor: NEO24.PL