Itella Information wprowadza na polski rynek iBilling

By | 13/10/2010

Itella Information, europejski lider w zarządzaniu przepływem dokumentów finansowych wprowadza na polski rynek iBilling – nowe rozwiązanie w zakresie e-fakturowania.

Według badań dotyczących e-fakturowania przeprowadzonych w 16 krajach Europy, Polska należy do grupy, gdzie znajomość dokumentów elektronicznych jest najniższa. Tylko 11% firm wysyła faktury w formie elektronicznej w porównaniu z Wielką Brytanią, gdzie korzysta z tego 90% przedsiębiorstw. Mniej niż 20% polskich firm otrzymuje e-faktury. Dla porównania, 80% firm w krajach bałtyckich stosuje już u siebie tę formę.

„Z naszych rozmów z klientami wynika, że polskie firmy czekają na proste w użyciu rozwiązanie do e-fakturowania. Itella posiada już prawie 20 lat doświadczeń w tej dziedzinie zdobyte na rynkach Finlandii, Skandynawii i krajów nadbałtyckich” mówi Miikka Savolainen, dyrektor zarządzający Itella Information w Polsce.

Itella w ramach świadczonych usług zapewnia wielokanałową dystrybucję. Rozwiązanie Itella iBilling gwarantuje najbardziej efektywne dostarczanie dokumentu do odbiorcy, bazując na możliwościach dynamicznego wyboru sposobu komunikacji już na etapie przetwarzania danych. Zastosowanie takiego mechanizmu oraz skorzystanie z wielu kanałów jednocześnie powoduje, że odbiorca otrzymuje adresowany do niego dokument wcześniej, a nadawca oprócz korzyści biznesowych osiąga oszczędności ograniczając koszty wysyłki.

Itella iBilling oferuje możliwości wysłania dokumentów w postaci:

  • elektronicznej (E-faktura, EDI, EBPP)
  • tradycyjnej, w oparciu o stałą współpracę z Pocztą Polską i alternatywnymi operatorami pocztowymi.

„Przejście do e-fakturowania jest trudniejsze, jeżeli firma używa różnych dostawców usług dla różnych etapów procesu. Wysyłanie faktur powinno być postrzegane jako istotny element działalności spółki i zawsze należy to traktować jako jeden proces”. wyjaśnia Miikka Savolainen.

Itella oferuje rozwiązania do obsługi odbierania i wysyłania faktur. W obu przypadkach dotyczy to faktur papierowych i ich formy elektronicznej. Przejście z tradycyjnych faktur papierowych do formy elektronicznej odbywa się w obu przypadkach.

„Nasze doświadczenia z innych rynków pokazują, że firmy są w stanie przejść z formy papierowej na elektroniczną w stosunkowo szybkim tempie, a dzieje się tak często za sprawą oczekiwań ich klientów. Ogłoszone ostatnio plany administracji publicznej w zakresie niezwłocznego przejścia na elektroniczny kontakt z klientami mogą stać się dźwignią rozwoju dla wszystkich e-dokumentów, również e-faktur” mówi Jarosław Tkaczyk, Dyrektor ds rozwoju i obsługi klienta Itella Information w Polsce.

Z rozwiązań Itella iBilling korzystają już takie firmy jak Nordea, fińskie jednostki rządowe i administracyjne, Latvian Mobile Telephone, Tele2, G4S, Lindström, Åhlens.