Użytkownicy doceniają QlikView

By | 04/10/2010

Analizy in-memory zdobyły najważniejsze w biznesie – zaufanie użytkowników. QlikView po raz kolejny zdobywa pierwsze miejsce w kategorii Lojalność klientów w największym, niezależnym badaniu użytkowników narzędzi BI.

Wiedza w biznesie ma wymierną wartość. Analitycy traktują “Dane i Informacje” jako jeden z podstawowych zasobów przedsiębiorstwa, stawiając je na równi z siłą roboczą, kapitałem i know-how. Pozyskiwanie wiedzy o procesach zachodzących w firmie, to domena narzędzi analitycznych zaliczanych do kategorii business intelligence (BI). Tego typu oprogramowanie przetwarza proste dane (m.in.: zapisy księgowe, zamówienia, informacje o kontrahentach, pracownikach) i przekształca je w wiedzę wykorzystywną w podejmowaniu decyzji zarządczych prowadzących do poprawy efektywności całej organizacji.

Narzędzia BI przeszły w ostatnich latach prawdziwą metamorfozę. Od kilku lat tradycyjne rozwiązania business intelliegence, czyli „kostki” OLAP, są sukcesywnie wypierane przez innowacyjną technologię in-memory, która opiera się na nowym podejściu do analizy danych stawiając na szybkie rezultaty, niskie koszty, pełną elastyczność modelu analitycznego oraz znacznie szerszą dostępność analiz na wszystkich poziomach firmy.

Analizy in-memory już zdobyły najważniejsze w biznesie – zaufanie użytkowników. QlikView po raz kolejny zdobywa pierwsze miejsce w kategorii Lojalność klientów w największym na świecie niezależnym badaniu użytkowników narzędzi BI. W tegorocznym BI Survey 9, przeprowadzonym przez Business Application Research Center (BARC), oprogramowanie analityczne QlikView zajęło pierwsze miejsce w takich kategoriach, jak:

  • lojalność klientów
  • satysfakcja z osiągów (najmniej skarg)
  • chęć zakupu kolejnych licencji.

Oprogramowanie QlikView po raz kolejny zostawiło w tyle taką konkurencję, jak: SAP (Business Objects), Oracle (Hyperion) oraz IBM (Cognos).

Łatwość użytkowania po raz kolejny została uznana za jeden z najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zakupie (38% respondentów). Klienci QlikView przyznali łatwości użytkowania najwyższy priorytet (64% respondentów). Ponadto z raportu wynika, że średni czas wdrożenia QlikView wynosi 3,3 miesiąca, a mediana 2 miesiące. QlikTech znajduje się pośród liderów przeprowadzania wdrożeń w czasie do 3 miesięcy. Według sonażu IDC aż 96 proc. firm jest zadowolonych z rezultatów wdrożenia QlikView. Niski, lub bardzo niski, poziom satysfakcji deklaruje natomiast tylko 4 proc. respondentów. Dla porównania, niezadowolonych z pracy w tradycyjnych rozwiązaniach business intelligence jest aż 33 proc. firm.

– W nowoczesnych firmach liczą się efekty psychologiczne – niezadowoleni użytkownicy korzystają z narzędzi analitycznych tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne np. przy przygotowywaniu miesięcznych raportów. Tłumią w sobie także inwencje, nie mówiąc, w jakim obszarze warto jeszcze wykorzystać możliwości oprogramowania – podsumowuje  Marek Grzebyk, Dyrektor Departamentu BI w firmie Hogart Business Systems, głównego partnera QlikTech’a na polskim rynku.

Dostarczane przez Hogart rozwiązania QlikView, które reprezentują nową technologię BI in-memory, są użytkowane przez ponad 50 przedsiębiorstw w Polsce. Są to firmy różnej wielkości i wielu branż m.in.: Antalis Polska, Casinos Poland, Egis Polska, Glaspol, Nowa Itaka, ThyssenKrupp, Wardyńscy i Wspólnicy, Zakłady Chemiczne „Siarkopol” Tarnobrzeg, Oknoplast czy Bomi.

źródło/autor: Hogart Business Systems