Nowa strona internetowa programu „Wiem, co wybieram”

By | 10/09/2010

W dniu dzisiejszym wystartowała nowa odsłona internetowej strony edukacyjno-informacyjnego programu znakowania produktów żywnościowych „Wiem, co wybieram”.

Od dziś pod adresem www.wiemcowybieram.pl użytkownicy strony w prosty sposób będą mogli znaleźć przystępne informacje o programie, znaczeniu logo, dostępnych na rynku produktach i partnerach programu a także zdobyć cenną wiedzę na temat korzystnej dla naszego zdrowia diety i o sposobach na zgodne z zaleceniami WHO ograniczenie spożycia soli, cukru, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych typu trans.

Koncepcja nowej witryny programu łączy edukację z zabawą. W serwisie użytkownik znajdzie zarówno teksty merytoryczne na temat żywienia jak i ciekawostki oraz podpowiedzi jak w prosty sposób odżywiać się lepiej. Interaktywnym elementem strony jest quiz, który pozwoli użytkownikowi sprawdzić i uzupełnić wiedzę na temat programu i zdrowego odżywiania. Niezwykle użytecznym narzędziem zastosowanym na nowej stronie programu jest wyszukiwarka produktów oznaczonych logo „Wiem, co wybieram”. Nowa witryna programu, która wyróżnia się ładną kolorystyką i przyjazną nawigacją, została opracowana przez Agencją Interaktywną Kamikaze przy współpracy merytorycznej firmy Questia, prowadzącej sekretariat programu „Wiem, co wybieram”.

„Wiem, co wybieram” jest częścią międzynarodowego programu „Choices” wprowadzanego na świecie od 2006 roku. W Polsce program wprowadzony został w 2008 r. wspólnie przez czterech producentów żywności, firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods Polska i Unilever Polska. W ostatnich dwóch latach do grona firm partnerskich dołączyły Agros Nova z marką Fortuna, POSTI, HOOP, Victoria Cymes oraz Sawex. Obecnie w programie uczestniczy 9 producentów żywności a ponad 100 produktów w Polsce otrzymało logo „Wiem, co wybieram”. Kolejne produkty będą sukcesywnie wprowadzane.

Program „Wiem, co wybieram” stanowi odpowiedź producentów żywności na apel WHO o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru. Logo programu umieszczone na opakowaniu produktów żywnościowych jest czytelną i łatwo dostępną informacją, że zawartość tych czterech składników w danym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów żywnościowych o lepszym profilu żywieniowym. Program otwarty jest dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniu.

Wyniki badania świadomości logo „Wiem, co wybieram” w Polsce przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w końcu 2009 r. wykazały, że logo zna 20,1% badanych z grupy docelowej programu.

Więcej informacji na www.wiemcowybieram.pl; www.choicesinternational.org