Carlsberg i Okocim wśród najsilniejszych marek w Polsce

By | 18/08/2010

Marki Carlsberg i Okocim z portfela Carlsberg Polska zostały uznane przez międzynarodową organizację Superbrands za czołowe marki konsumenckie w Polsce. Tym samym Okocim i Carlsberg zostały uhonorowane prestiżowym tytułem Superbrand Polska i zaproszone do elitarnej grupy Superbrands. W ramach konkursu oceniano 1500 marek konsumenckich i 1200 marek biznesowych w Polsce.

Najsilniejsze marki w Polsce wyłaniane są przez niezależną grupę ekspertów w dziedzinie marketingu – Radę Marek. Tytuł Superbrand, który otrzymały Okocim i Carlsberg jest przyznawany niewielkiej liczbie produktów – poniżej 5 procent ogółu marek ocenianych przez Radę Marek. Kapituła konkursu ocenia je w skali 1-20. Prestiżowy tytuł otrzymują marki, których łączna ocena przekracza 12 punktów.

Konkurs ma swoje korzenie w Wielkiej Brytanii, gdzie znajduje się siedziba organizacji Superbrand Ltd., która działa od 15 lat i ocenia najsilniejsze marki w 85 krajach. W tym roku, po raz piąty na polskim rynku wyłoniono najlepsze marki, wśród których znalazła się marka Okocim i Carlsberg. Wyróżnienie jest potwierdzeniem silnej pozycji marek piwnych na polskim rynku.

„Carlsberg to sztandarowa marka Grupy Carlsberg i jedna z najbardziej rozpoznawalnych, międzynarodowych marek w segmencie piw premium. Tytuł Superbrand Polska, który otrzymała marka Carlsberg jest dla nas symbolem jakości i ugruntowanej, silnej pozycji rynkowej piwa Carlsberg również w Polsce. Doceniają ją zarówno niezależni eksperci jak i konsumenci” – mówi Piotr Walenczak, Senior Brand Manager marki Carlsberg.

„Ogromnie cieszymy się z tak ważnego wyróżnienia, które jest ukoronowaniem naszych starań o jakość i pozycję marki Okocim na polskim rynku. Okocim to ikona smaku polskiego piwa, marka o długiej, ponad 160-letniej tradycji.  Tytuł Superbrand Polska jest dla nas kolejnym, ważnym potwierdzeniem indywidualnego charakteru marki. Warto przypomnieć, że w tym roku otrzymaliśmy także cztery złote medale jakości przyznane czterem wariantom piwa Okocim, przez belgijskich ekspertów piwnych w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Monde Selection w Brukseli” – mówi Dariusz Deszczka, Senior Brand Manager marki Okocim.