Eholiday.pl wprowadza do oferty ankietę reklamową

By | 26/07/2010

Serwis eholiday.pl wprowadził do swojej oferty nowy format reklamy – ankietę reklamową. Jej zadaniem jest wzmocnienie przekazu reklamowego i zwiększenie zainteresowania użytkowników reklamowanymi produktami, a tym samym podniesienie efektywności prowadzonych kampanii. Pierwszym klientem, który zdecydował się wykorzystać nową formułę jest sieć hoteli Ibis.

Ankieta reklamowa to rodzaj niestandardowego formatu, który nie występuje jako samodzielny produkt reklamowy lecz jest dodatkiem do kampanii prowadzonych na stronach serwisu eholiday.pl. Ankieta składa się z części graficznej – zawierającej zazwyczaj logo reklamodawcy lub promowanego produktu – umieszczonej w jednym z najlepszych i najbardziej widocznych miejsc serwisu oraz kilku pytań. Właściwa część ankiety zawiera od trzech do pięciu pytań, choć istnieje możliwość budowy bardziej rozbudowanych kwestionariuszy.

Ankieta wykorzystuje mechanizm quasi badania marketingowego. Z jednej strony może dostarczyć reklamodawcy bardzo istotnych informacji na temat prowadzonej kampanii i tego jak jest odbierana. Z drugiej może być źródłem ważnych danych na temat reklamowanych produktów i usług. Ankietę można także wykorzystać jako skuteczne narzędzie do wciągnięcia użytkowników serwisu w interakcje i obustronną komunikację, szczególnie jeżeli ankieta połączona jest z konkursem lub innego rodzaju zabawą. Pierwszą firmą, która zdecydowała się skorzystać z nowej formuły jest sieć hoteli Ibis. Ankieta połączona jest z konkursem, gdzie nagrodami są cztery weekendowe vouchery do wykorzystania w sieci hoteli Ibis, należącej do Grupy Hotelowej Orbis.

Podoba nam się idea ankiety reklamowej. Z jednej strony jest to ciekawy sposób na zebranie interesujących informacji i wysondowania opinii internautów. A z drugiej jest to świetny sposób na dodatkową promocję. Połączenie ankiety i konkursu z nagrodami wydaje się dawać jeszcze lepsze rezultaty. – mówi Joanna Wąchocka, Brand Manager marki Ibis i Etap.

Zanim zdecydowaliśmy się wprowadzić ankietę do oferty testowaliśmy jej skuteczność na sobie. Efekty były znakomite. W naszej ankiecie dotyczącej preferencji urlopowych udział wzięło ponad tysiąc osób w ciągu zaledwie kilku dni. – dodaje Mariusz Wojciechowski, prezes zarządu eholiday.pl.

Dane zbierane w drodze ankiety są dostępne dla reklamodawcy natychmiast. Pozwala to na szybką reakcje i bardzo dużą swobodę w realizacji polityki marketingowej i reklamowej. Dużym atutem ankiety reklamowej jest liczba użytkowników serwisu eholiday.pl, który jest największym serwisem noclegowym w polskim internecie (wg badania Megapanel/PBI Gemius) odwiedzanym miesięcznie przez blisko milion internautów.