Wirtualny Doradca pomaga w zakupach tuszów do drukarek

By | 09/07/2010

Klienci Drukuj24.pl, sklepu internetowego specjalizującego się w sprzedaży tuszów i tonerów do drukarek, mogą już korzystać z pomocy wirtualnego doradcy (chatbota). Na stronie www.drukuj24.pl pojawiła się animowana postać, która – dzięki zastosowanym technikom sztucznej inteligencji – pomaga osobom odwiedzającym serwis internetowy w zakupach materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Wirtualną Wiktorię stworzyła spółka Stanusch Technologies.

Wiktoria jest kolejnym chatbotem należącym do kategorii tzw. wirtualnych handlowców, którzy nie tylko odpowiadają na zadawane im pytania, ale potrafią także składać zamówienia we współpracy ze sklepem internetowym. Wirtualny doradca na stronie www.drukuj24.pl pomaga w wyszukiwaniu tuszów i tonerów dla różnych modeli drukarek. Po znalezieniu odpowiedniego rodzaju produktu, wyjaśnia jak dokonać zakupu i informuje o przewidywanym terminie dostawy. Dodatkowo, jeśli użytkownik nie wie, jaki rodzaj tuszu będzie odpowiedni dla danego typu drukarki, podpowiada w jaki sposób to sprawdzić. Od wirtualnej Wiktorii można się również dowiedzieć jak wprowadzać zmiany w zamówieniach, uzyskać informacje o warunkach dostawy i metodach płatności oraz drodze składania reklamacji. Chatbot posiada też wiedzę na temat dostępności produktów i statusie przesyłek.

„Wirtualny doradca doskonale wpisuje się w naszą strategię obsługi klientów. Szybkość i łatwość kontaktu jest dla nas priorytetem, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie chatbota, który ułatwi klientom zdobywanie informacji i składanie zamówień, a także odciąży naszych handlowców,” – powiedział Paweł Polcyn z Drukuj24.pl.

„Sklepy internetowe coraz częściej decydują się na uruchomienie nowego kanału komunikacji z klientami, jakim są wirtualni doradcy, których rolą jest nie tylko prezentacja oferty, ale również wsparcie procesu sprzedaży. Chatbot Wiktoria na www.drukuj24.pl jest naszym kolejnym Wirtualnym Doradcą wyposażonym w funkcje składania zmówień.” – mówi Maciej Stanusch, prezes Stanuch Technologies.

Wirtualna Wiktoria na stronie www.drukuj24.pl to już 21 chatbot stworzony przez Stanusch Technologies w Polsce.

Za wirtualnym doradcą kryje się  program komputerowy, wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiający rozmowę z użytkownikiem w języku naturalnym. Chatbota w formie wirtualnej postaci umieszcza się w serwisach WWW. Jego zadaniem jest udzielanie informacji klientom na temat oferowanych produktów i usług, specyfiki działalności firmy, czy też np. warunków handlowych. Zrealizowany przez Stanusch Technologies chatbot wyposażony jest również w syntezę mowy oraz wizualizację postaci. Dodatkową cechą wyróżniającą produkt jest możliwość korzystania z zaawansowanej semantycznej wyszukiwarki internetowej (WEB 3.0).

źródło/autor: Stanusch Technologies