Nowe możliwości dla polskich firm z sektora medycznego i opieki zdrowotnej na rynku japońskim i koreańskim

By | 07/07/2010

Polskie firmy dostarczające sprzęt i technologie dla sektora medycznego oraz opieki zdrowotnej mają szansę na udział w misjach biznesowych w Korei Południowej i Japonii organizowanych w ramach programu EU Gateway, który koordynuje firma doradcza Deloitte. Wybrane podmioty będą mogły zaprezentować swoją ofertę firmom japońskim i koreańskim zainteresowanym współpracą z Europą. Inicjatywa, finansowana i zarządzana przez Komisję Europejską ma pomóc przedsiębiorcom z krajów członkowskich UE rozwijać kontakty na rynkach azjatyckich.

W misji biznesowej mogą wziąć udział firmy, których kapitał całkowicie lub w większości pochodzi z krajów UE. Dodatkowo niezbędne jest doświadczenie we współpracy biznesowej z zagranicznymi podmiotami oraz wykazanie się potencjałem wystarczającym do ewentualnego wejścia na rynek japoński lub koreański.

Zaproszenie skierowane jest do podmiotów dostarczających sprzęt oraz technologie związane z leczeniem i rehabilitacją, sprzęt medyczny wykorzystywany w trakcie diagnostyki i leczenia chorób oraz oferujących rozwiązania do prowadzenia opieki medycznej na odległość.

Termin składania aplikacji mija 23 lipca 2010 r. w przypadku Korei, oraz 17 grudnia 2010 r. w przypadku Japonii. Misje odbędą się w poszczególnych krajach odpowiednio w dniach 29 listopada-3 grudnia 2010, oraz 23-27 maja 2011 r.

Firma doradcza Deloitte, w ramach realizacji programu „EU Gateway” jest odpowiedzialna za rekrutację firm do programu, współuczestniczy wraz z Komisją Europejską w procesie selekcji firm zainteresowanych uczestnictwem w misjach biznesowych w Japonii i Korei Południowej, jak również zapewnia wsparcie na etapie przygotowań do misji dla wybranych przedsiębiorstw europejskich.

Uczestnicy programu mają zapewnioną obsługę doświadczonych doradców znających realia biznesowe rynków wschodnioazjatyckich. Asysta ekspertów ma na celu zapoznanie przedsiębiorstw europejskich z warunkami działania na rynku japońskim i południowo-koreańskim oraz umożliwienie zawarcia kontaktów z partnerami biznesowymi z tych krajów. Firmy zakwalifikowane do Programu „EU-Gateway” otrzymają również wsparcie finansowe w czasie przygotowań i uczestnictwa w misji biznesowej.

„W ostatnich dwóch latach w Programie wzięło udział prawie sto firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Ich doświadczenia pokazują, że EU Gateway może być skutecznym i efektywnym kosztowo sposobem na pozyskiwanie kontaktów biznesowych w Japonii oraz Korei Południowej. Ze względu na swój potencjał, rynki te cieszą się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców europejskich, w tym również z Polski” – podkreśla Szymon Buczkowski z Deloitte, koordynator programu „EU Gateway” w Europie Środkowo-Wschodniej.

Formularz aplikacyjny na misje biznesowe oraz dodatkowe informacje znajdują się na www.eu-gateway.eu.

Podcast z rozmowy z Szymonem Buczkowskim dostępny jest pod poniższym linkiem http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/publikacje/podcastyaudio/index.htm

źródło/autor: Deloitte