Maleje sprzedaż oryginalnych tuszy i tonerów

By | 28/06/2010

Kryzys finansowy wpłynął negatywnie na prawie wszystkie branże przemysłowe. Spadła sprzedaż we wszystkich sektorach, a szczególnie w obszarze produktów oryginalnych, markowych o wysokiej jakości. Jedną z nich są producenci i sprzedawcy oryginalnych tuszy i tonerów, których sprzedaż w czasie kryzysu spadła o 30%.

Przed kryzysem oryginalne tonery stanowiły około 60 proc. wszystkich materiałów eksploatacyjnych sprzedanych na polskim rynku. Resztę stanowiły zamienniki, jak również wkłady regenerowane. W 2009 roku nadszedł kryzys gospodarczy, który zmusił konsumentów do sięgnięcia po dużo tańsze odpowiedniki tego typu produktów. Jak podaja analitycy firmy Gartner sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w ostatnim roku renomowanych firm takich jak Samsung, Brother, HP odnotowała spadek dochodzący do 30 %.

– „Ludzie zazwyczaj obawiają się zakupu zamienników, które utożsamiane są z niższą jakością i wydajnością. W rzeczywistości jednak są one bardziej wydajne od oryginalnych odpowiedników. Zakup taki wiąże się ze sporą oszczędnością wynoszącą od 30% do 70 % ceny oryginalnego produktu. Wzrost zakupów nieoryginalnych tonerów czy tuszy utrzymuje się od dobrego roku. Firmy, które kupowały oryginały, same pytają o tańsze zamienniki, a my staramy się sukcesywnie zwiększać ich asortyment” – mówi Dariusz Hartmann, właściciel sklepu e-atramenty.pl

Klienci coraz częściej zaczynają sięgać po niemarkowe materiały eksploatacyjne. Znane firmy takie jak HP przestrzegają przed używaniem tego typu produktów, jednak ilość zadowolonych klientów z używania zamienników wzrasta z dnia na dzień. Nie widzą oni różnicy w jakości wydruku, a skoro nie widać różnicy to nie ma powodu aby przepłacać.

źródło/autor: e-atramenty.pl