Koncerty zagrane po męsku już za trzy tygodnie

By | 28/06/2010

Projekt artystyczny „Męskie Granie” obejmuje trasę koncertową konglomeratu awangardowych osobliwości muzyki i sztuki wizualnej po sześciu największych miastach Polski. Agencja LIVE zajmuje się kompleksową obsługą przedsięwzięcia, począwszy od kreacji koncepcji, przez kooptację artystów, produkcję singla promocyjnego, kończąc na organizacji koncertów – pierwszy z nich odbędzie się 17 lipca w Centrum Stocznia Gdańska. Sponsorem głównym wydarzenia jest marka Żywiec.

Trasa koncertowa obejmuje w czasie wakacji kolejno Gdańsk, Katowice, Poznań, Kraków, Wrocław i Warszawę. Każda z lokalizacji, za których wybór i pozyskanie odpowiedzialna była agencja LIVE, pomieści około 2 tysięcy osób. Koncert specjalny, inaugurujący Męskie Granie, podczas zamkniętego występu dla dziennikarzy, odbędzie się 25 czerwca w Studiu im. Agnieszki Osieckiej w siedzibie Programu Trzeciego Polskiego Radia, partnera projektu. Prace nad przedsięwzięciem trwają już od 6 miesięcy. Agencja LIVE zaangażowała Wojtka Waglewskiego jako dyrektora artystycznego, który doradzał i pomagał w wyborze twórców i repertuaru. Do Męskiego Grania włączyliśmy aż 12 artystów solowych oraz 8 zespołów, którzy dowiadując się, że projekt jest pod artystycznym nadzorem i pieczą Wagla, tym bardziej chcieli wziąć w nim udział – powiedział Marcin Stolarski, Event’s Executive Director, LIVE. Agencja, po całościowym opracowaniu koncepcji, zbudowaniu zespołu muzyków i artystów sztuk wizualnych oraz produkcji singla promocyjnego, zajmie się kompleksową organizacją trasy koncertowej: produkcją scenografii zaprojektowanej przez Jarosława Koziarę, montażem multimediów i zaplecza technicznego oraz przygotowaniem i realizacją scenariusza.

Męskie Granie ujrzało światło dzienne wraz z premierą singla „Wszyscy muzycy to wojownicy”, autorstwa i w wykonaniu Wojciecha Waglewskiego, Macieja Maleńczuka i Abradaba – silnych, osobowości, które w zderzeniu przełamują schematy i tworzą nową jakość. Jest to idea całego projektu artystycznego, do którego ponadto dołączyli m.in. Andrzej Smolik, Nergal, Fisz i Emade (jako Kim Nowak), Leszek Możdżer, DJ Eprom oraz artyści sztuk wizualnych: Tomasz Sikora, Jarosław Koziara, Michał Jacaszek i Mariusz Wilczyński. W ramach projektu promowane będą również zespoły spoza tzw. głównego nurtu jak Bajzel, Mitch & Mitch oraz OXY.GEN. Ich twórczą konfrontację będzie można obejrzeć i usłyszeć podczas sześciu koncertów w największych polskich miastach:

  • Gdańsk, Centrum Stocznia Gdańska 17.07.2010
  • Katowice, Galeria Szyb Wilson, 24.07.2010
  • Poznań, Stary Browar, 31.07.2010
  • Kraków, Ogrody Muzeum Archeologicznego, 7.08.2010
  • Wrocław, Browar Mieszczański, 14.08.2010
  • Warszawa, Centrum Kultury Koneser, 21.08.2010

Więcej informacji dotyczących wydarzenia na www.meskiegranie.pl. Bilety na koncerty do nabycia na stronie internetowej www.meskiegranie.pl i www.eventim.pl.

źródło/autor: LIVE