Automatyzacja zarządzania tożsamością ponad 6700 pracowników banku przynosi dzięki Novellowi 80 procent oszczędności

By | 28/06/2010

Firma Synovus zajmująca się bankowością komercyjną i detaliczną upraszcza kontrolę dostępu i ogranicza ryzyko przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów wsparcia o 80 procent i zmniejszeniu liczby wezwań pomocy technicznej o 40 procent

Novell poinformował, że firma Synovus Financial (Synovus), wart 33 miliardy dolarów holding zajmujący się usługami finansowymi, wybrała rozwiązania Novella, by zautomatyzować zarządzanie tożsamością ponad 6700 użytkowników. Dzięki nim ograniczyła związane z tym koszty informatyki o 80 procent i zmniejszyła liczbę wezwań pomocy technicznej w sprawach haseł o 40 procent. Wdrożenie pozwoliło firmie Synovus udowodnić zgodność z wymogami przepisów takich jak Sarbanes-Oxley i Gramm-Leach-Bliley, a jednocześnie zapewniło pracownikom łatwiejszy i bezpieczniejszy dostęp do aplikacji, pomagając świadczyć klientom usługi najwyższej jakości.

Firma Synovus świadczy usługi bankowości komercyjnej i detalicznej oraz usługi inwestycyjne za pośrednictwem 30 banków, 330 biur i 467 bankomatów w Stanach Zjednoczonych. Jako instytucja podlegająca wielu wymagającym przepisom, firma Synovus dążyła do usprawnienia kontroli dostępu i zacieśnienia reguł bezpieczeństwa, by sprostać wymaganiom regulacji bankowych i niezależnych audytorów, a jednocześnie obniżyć rosnące koszty pomocy technicznej. W tym celu dokonano wdrożenia rozwiązań Novell Identity Manager (www.novell.com/products/identitymanager ) i Novell SecureLogin (www.novell.com/products/securelogin ).

Firma pragnęła zapewnić pracownikom łatwiejsze warunki pracy, by zwiększyć ich produktywność, a także zagwarantować spójność procesów zarządzania tożsamością. „Mamy wielu mobilnych pracowników. Gdy kasjer przenosi się z jednego oddziału do drugiego, potrzebujemy możliwości powiązania jego uprawnień z pełnioną funkcją, by mógł szybko rozpocząć pracę” – mówi Steven Jones, dyrektor ds. ryzyka operacyjnego w Synovus Financial. „Podobała nam się możliwość wykorzystania usług eDirectory do zarządzania dostępem do aplikacji bankowych pochodzących od niezależnych dostawców. Teraz cały proces konfigurowania kont użytkowników, nadawania i odbierania uprawnień został zautomatyzowany i działa w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, gdy zmienia się rola użytkownika lub jego miejsce pracy, wszystkie jego uprawnienia są aktualizowane automatycznie.”

Aby wyegzekwować skuteczne zarządzanie hasłami i zmniejszyć liczbę wezwań pomocy technicznej, firma Synovus wykorzystała rozwiązanie Novell SecureLogin, udostępniające korporacyjne mechanizmy jednokrotnego logowania. Pozwoliło to zmniejszyć obciążenie pomocy technicznej o 70-80 procent, zapewniając przy tym wyższy poziom bezpieczeństwa w całej firmie.

Wykorzystanie Novell Identity Manager do automatyzacji nadawania i odbierania uprawnień umożliwia firmie synchronizację i zarządzanie tożsamością ponad 6700 pracowników w systemie kadrowym, systemie depozytowym, własnych aplikacjach bankowych, wielu katalogach, systemie Novell GroupWise oraz w korporacyjnym intranecie i systemach wykorzystywanych do szkoleń.

„Nieustannie zaostrzane przepisy spowodowały bezprecedensową komplikację spraw związanych z zarządzaniem tożsamością i dostępem” – mówi Jay Roxe, dyrektor ds. marketingu rozwiązań w dziale tożsamości i bezpieczeństwa firmy Novell. „Zastosowanie zintegrowanych rozwiązań Novella do zarządzania tożsamością i dostępem pozwala firmie Synovus wysoki poziom bezpieczeństwa i skuteczną kontrolę dostępu, a jednocześnie radykalne zmniejszenie całkowitych kosztów informatyki.”