Wisła bardziej medialna od Lecha

By | 24/06/2010

Krakowska Wisła okazała się wiosną najbardziej medialnym klubem Ekstraklasy. Wyprzedziła Lecha Poznań i Ruch Chorzów zarówno w maju, jak i w skali całej rundy – wynika z raportu POLSKA PIŁKA cyklicznie wydawanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

„Biała Gwiazda” cieszyła się największym zainteresowaniem mediów w marcu i maju. Z kolei w kwietniu najwięcej publikacji dziennikarze poświęcili Lechowi Poznań. Biorąc pod uwagę całą rundę, Wiślacy nieznacznie wyprzedzili mistrzów Polski. Trzecia była Legia Warszawa, która nieznacznie zdystansowała Ruch Chorzów. Najsłabiej wypadła Polonia Bytom, a nieco lepiej Arka Gdynia.

Analiza dotyczyła 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 największych portali internetowych. W maju ukazało się 10,5 tys. publikacji na temat klubów Ekstraklasy i siedmiu drużyn I-ligowych. Łącznie badanie wizerunkowe POLSKA PIŁKA w rundzie wiosennej – od początku marca do końca maja – objęło 33 450 publikacji.

W maju na temat Wisły Kraków ukazało się 1313 informacji w prasie. Ich ekwiwalent reklamowy oszacowano na blisko 20,5 mln złotych. W Internecie pojawiły się wówczas 1182 publikacje. We wszystkich trzech zestawieniach krakowianie znaleźli się na pierwszym miejscu. Drugi był Lech Poznań, o którym prasa napisała o 9% publikacji mniej, a trzech Ruch Chorzów z 14% stratą. Warszawska Legia znalazła się dopiero na szóstej pozycji, za plecami Zagłębia Lubin oraz Polonii Warszawa. Jednak to właśnie Lech Poznań i Legia Warszawa odnotowały największy odsetek publikacji o zasięgu ogólnopolskim.

W ciągu całej rundy o Wiśle napisano ponad 7,8 tys. tekstów w prasie i Internecie przy ponad 7,5 tys. o Lechu. Na trzecim miejscu znalazła się Legia Warszawa, której potencjał medialny z miesiąca na miesiąc spadał.

Przegląd Sportowy osiągnął największy udział w publikacjach ogólnopolskich wszystkich klubów Ekstraklasy z wyjątkiem Cracovii, Jagiellonii Białystok i Zagłębia Lubin. Doniesienia na temat tych trzech zespołów najczęściej serwował Sport. Spośród prasy regionalnej Wisła Kraków pojawiała się przede wszystkim w Dzienniku Polskim, Lech w Polsce Głosie Wielkopolskim, natomiast Ruch Chorzów – w Polsce Dzienniku Zachodnim.

W minionym miesiącu piłka nożna najpopularniejsza była na Pomorzu, gdzie ukazało się najwięcej publikacji na ten temat. W skali trzech miesięcy prowadzi Małopolska.

źródło/autor: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów