Facebookowa (r)ewolucja e-lady.pl

By | 27/05/2010

E-lady.pl to jeden z pierwszych internetowych sklepów, którego fani zrzeszeni na portalu facebook otrzymali możliwość dokonania zakupów bezpośrednio ze swojej ulubionej społecznościowej platformy.

Fanpage VIP E-LADY wykorzystuje system FBShop. Aplikacja ta pozwala na wystawienie do sprzedaży dziesięciu produktów – w przypadku e-lady wybór padł na odważne i oryginalne zestawy bielizny.

Wejść do zakładki sklepu i dokonać w nim zakupu mogą jedynie fani profilu. Do tej pory nikt nie prowadził bezpośredniej sprzedaży w tym kanale. Facebook służył jako odsyłacz do właściwego sklepu internetowego. FBShop to w tym wymiarze nowość.

Specjalny moduł sklepowy nie tylko umożliwia szybkie i bezpieczne kupowanie i premiuje osoby zgromadzone wokół profilu specjalnymi ofertami i rabatami cenowymi, ale także otwiera przed klientami nowe możliwości związane z szybką wymianą informacji.

Idea przeniesienia części sprzedaży w obszar portalu społecznościowego to nie tylko prosty i skuteczny sposób na poszerzanie rynku docelowego. Warto zwrócić uwagę na fakt dodania nowego wymiaru społecznej aktywności – mówi Hanna Nowak, psycholog i jedna z fanek profilu VIP E-LADY – Dzięki wykorzystaniu aplikacji tego typu pomiędzy firmą i jej klientami zawiązuje się nowa więź. Oczywiście w aspekcie komercyjnym mechanizm jest prosty: moduł sklepowy pozwala na premiowanie społeczności osób lubiących profil atrakcyjnymi warunkami zakupu i specjalną ofertą produktową. Jest jednak drugi, niezwykle ważny aspekt tej sytuacji – sklep wchodzi w nowy rodzaj interakcji ze swoim odbiorcą, który bez żadnych ograniczeń może generować opinie na temat produktów, przebiegu transakcji i innych aspektów działalności handlowej w obrębie facebooka, którego konstrukcja pozwala na niezwykle szybkie, wirusowe przekazywanie opinii. Tylko dobry sklep może sobie pozwolić na tak otwartą postawę. Myślę, że warto zwrócić na to uwagę – dodaje.

Sklep e-lady.pl istnieje od 2003 roku i oferuje za pośrednictwem Internetu bieliznę i odzież. Pięć lat później w rankingu sklepów internetowych organizowanym przez tygodnik Wprost i serwis money.pl firma zajęła pierwsze miejsce w kategorii odzież. Również w 2008 roku e-lady.pl zostało wyróżnione trzecim miejscem w konkursie Mistrz Handlu i Usług MasterCard i zajęło w nim pierwsze miejsce w swojej branży.

Sklep ma dziś ponad 24 tysiące zarejestrowanych klientów dokonujących regularnych zakupów. Miesięczna liczba odsłon witryny www.e-lady.pl to 3 miliony.