Alcatel-Lucent wprowadza na rynek Genesys Compact Edition i rozszerza ofertę rozwiązań dla centrów contact center

By | 24/05/2010

Firma Alcatel-Lucent poinformowała, że wprowadza do oferty system Genesys Compact Edition dla średniej wielkości contact center oferowany na otwartej platformie. Rozwiązanie to było do tej pory dostępne w formie pakietu – oprogramowanie Genesys wraz serwerem komunikacyjnym Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise.

Po przeniesieniu do nowego środowiska, oprogramowanie contact center będzie mogło współpracować z serwerami wielu firm, a także z serwerem Genesys SIP.

System Genesys Compact Edition dostępny w formie oprogramowania jest przeznaczony do obsługi contact center zatrudniających do 150 agentów. Dzięki niezależności od konkretnej centrali abonenckiej (serwera komunikacyjnego), możliwa jest bezproblemowa migracja ze starszych systemów do bardziej elastycznego środowiska SIP, zgodnie z panującym trendem przechodzenia na telefonię IP. Dzięki otwartemu podejściu obsługuje zarówno systemy SIP, jak i starsze, niestandardowe systemy PBX, co umożliwia przedsiębiorstwom wykorzystywanie dotychczasowej infrastruktury i stopniowe przechodzenie na nową infrastrukturę SIP w dogodnym dla siebie tempie.

Rozwiązanie charakteryzuje się uproszczonym konfigurowaniem i administrowaniem, a jednocześnie zapewnia dostęp do zaawansowanych funkcji contact center spotykanych głównie w większych systemach. Od lipca br. Genesys Compact Edition trafi do wybranej grupy klientów, a w czwartym kwartale będzie już szeroko dostępny.

Kluczową rolę w tej ofercie odgrywa oprogramowanie Alcatel-Lucent Visual Contact Center, które w jednym interfejsie użytkownika integruje narzędzia do konfiguracji i kontroli contact center oraz monitorowania jego funkcji. Interfejs Visual Contact Center będzie dostępny jako opcja w rozwiązaniach Genesys oferowanych dla środowisk o nieskomplikowanych wymaganiach związanych z komunikacją głosową. Visual Contact Center jest także dopełnieniem zaawansowanego zestawu interfejsów opartych na rolach, wprowadzonego w tym miesiącu z pakietem oprogramowania Genesys 8.

W klasie wyższej Alcatel-Lucent oferował kompleksowe, zaawansowane rozwiązanie contact center, które łączyło Genesys i serwer komunikacyjny OmniPCX pod nazwą OmniGenesys i ściśle integrowało platformę Alcatela-Lucenta z oprogramowaniem Genesys. Nazwa OmniGenesys zostanie zmieniona na Genesys. Ta ścisła integracja umożliwia przedsiębiorstwom szybką synchronizację konfiguracji platformy OmniPCX i oprogramowania Genesys, dzięki czemu każda zmiana dotycząca agenta będzie automatycznie uwzględniana w obu systemach. Zapewnia również kontrolę nad tym, w jaki sposób osoby dzwoniące będą witane przez oprogramowanie Genesys, a także integruje funkcję tworzenia raportów. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.genesyslab.com.