Produktywność biznesowa przyszłości z Microsoft Office 2010 i SharePoint 2010

By | 13/05/2010

Firma Microsoft ogłosiła dzisiaj dostępność Microsoft Office 2010, Microsoft SharePoint 2010, a także Microsoft Visio 2010 i Microsoft Project 2010 dla klientów biznesowych na całym świecie.

Z wprowadzonych dzisiaj produktów może korzystać ponad 90 milionów firm na całym świecie.

Wraz z ich wprowadzeniem, klienci biznesowi Microsoft mogą oczekiwać nie tylko znacznego wzrostu produktywności, ale także większego zysku z inwestycji w oprogramowanie.

„Office 2010 i SharePoint 2010 definiują przyszłość produktywności biznesowej,” – powiedział Stephen Elop, dyrektor generalny działu Microsoft Business Division. – „Dzięki rodzinie produktów wersji 2010 firmy będą oszczędzać, wprowadzać innowacje i rosnąć. Wszystko za sprawą korzyści płynących z bardziej efektywnej pracy użytkowników na komputerze, z telefonem komórkowym oraz przez przeglądarkę internetową”.

W raporcie przygotowanym przez Forrester Consulting, „The Total Economic Impact Of Implementing Microsoft’s Integrated Productivity Platform” z maja tego roku, ocenie poddano wersje 2010 programów Office, SharePoint, Exchange i Office Communications Server 2007 R2. Model TEI firmy Forrester posługuje się czterema podstawowymi kryteriami: kosztami, korzyściami dla całej organizacji, elastycznością i ryzykiem. Na podstawie wywiadów z klientami firma Forrester skonstruowała model TEI dla dużej organizacji i odkryła, że zwrot z inwestycji wynosi 301% ze spłatą w ciągu 7,4 miesiąca od wdrożenia. Z badań wynika też, że duża organizacja zaoszczędziłaby ponad 13 milionów dolarów w ciągu trzech lat i średnio ponad dwa tygodnie robocze na rok.

Testy wersji beta Microsoft Office 2010 i SharePoint 2010 były największymi przedsięwzięciami tego typu do tej pory – liczba uczestników była trzykrotnie większa niż w przypadku poprzednich testów beta pakietu Office. W rezultacie 8,6 miliona osób używa już pakietu Office 2010 i produktów pokrewnych. Co więcej, ponad 1000 partnerów tworzy już rozwiązania przeznaczone dla produktów 2010.

„Oceniliśmy kilka opcji w niedawnych badaniach technologii i wybraliśmy Microsoft Office 2010 jako nowy standard oprogramowania biurowego,” – powiedział Mark Mastrianni, dyrektor ds. globalnego licencjonowania i nabywania technologii w GE. – „Platforma ta zapewni GE miejsce wśród pionierów technologii oraz klarowny plan rozwoju, który uwzględnia nasze priorytety biznesowe w nadchodzących latach. Znajomy, łatwy w użyciu interfejs wraz z nowymi narzędziami, które usprawniają pracę zespołową i zwiększają wydajność pracowników i klientów, daje nam przekonanie, że podjęliśmy słuszną decyzję”.

Rozwiązania do pracy z poziomu komputera, telefonu i przeglądarki

Oferując znajomy styl pracy na komputerze, w telefonie i przez przeglądarkę, Office 2010 i produkty pokrewne pomagają użytkownikom i dają nowe możliwości:

  • Lepszy kontakt i współpraca poprzez wspólne tworzenie w czasie rzeczywistym dokumentów Microsoft Word, PowerPoint i OneNote, zaawansowane zarządzanie wiadomościami i możliwości organizacji kalendarza w programie Outlook oraz nowy moduł Outlook Social Connector, który zapewnia dostęp do historii komunikacji oraz treści sieci społecznościowych bezpośrednio z poziomu programu Outlook.
  • Praca w dowolnym miejscu z wykorzystaniem internetowych aplikacji Office (Office Web Apps). Uproszczone, działające w przeglądarce wersje programów Word, PowerPoint, Excel i OneNote zapewniają łatwy dostęp do dokumentów z praktycznie dowolnego miejsca, dają możliwość prostej edycji, zachowują wygląd i styl dokumentu niezależnie od urządzenia – treść i format pozostają dokładnie takie same podczas przenoszenia go między komputerem, telefonem a przeglądarką. Od dziś Office Mobile 2010 jest dostępny w serwisie Windows Phone Marketplace jako bezpłatna aktualizacja wszystkich telefonów Windows Mobile 6.5 z poprzednią wersją Office Mobile. Użytkownicy Office Mobile 2010 mogą dokonywać prostych zmian w dokumentach Office i sporządzać notatki poza biurem. Dzięki Office Mobile mogą pracować z dokumentami przechowywanymi w telefonie lub dołączonymi do wiadomości e-mail, a także przeglądać, edytować i aktualizować dokumenty przechowywane w witrynie Microsoft SharePoint 2010. Intranetowe witryny i społeczności SharePoint usprawniają też współpracę bez względu na lokalizację członków zespołu.
  • Bardziej atrakcyjna prezentacja pomysłów poprzez edycję wideo, tekstu i obrazów, emisję slajdów w Internecie bezpośrednio z PowerPoint, podgląd na żywo formatowania wklejania w programie Word, łatwe przygotowywanie dokumentów z wykorzystaniem nowego widoku Microsoft Office Backstage oraz nowe wykresy przebiegu w czasie w programie Excel do precyzyjnej wizualizacji trendów i danych.
  • Szybki dostęp do danych umożliwiający podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu funkcjonalności typu Business Intelligence w znajomych aplikacjach Office, które przekształcają codzienne dane robocze w cenne informacje.

Elastyczne rozwiązania i usługi online (cloud computing)

Sztandarowe technologie produktywności biznesowej oferowane przez Microsoft są teraz dostępne w „chmurze”, dając niespotykaną do tej pory swobodę i elastyczność działom IT podczas zakupu i wdrażania rozwiązań. Aplikacje Office Web Apps są teraz dostępne dla wszystkich klientów posiadających licencje grupowe na pakiet Office. Ponadto klienci będą mogli zakupić dostęp do aplikacji Office Web jako część Microsoft Online Services, oprogramowania Microsoft dostępnego w chmurze.

Z Microsoft Online Services korzysta obecnie 40 milionów użytkowników, co świadczy o tym, że firmy aprobują wizję „chmury”, jaką nakreślił Microsoft. Nowi klienci, w tym Kraft Foods, Novartis International oraz Codelco, największa firma górnicza na świecie, wybierają usługi Microsoft Online Services ze względu na komfort pracy użytkowników oraz elastyczność, stopień bezpieczeństwa i możliwości na poziomie oferty biznesowej.

„Wybraliśmy Microsoft Online Services jako aplikacje do pracy zespołowej w ‘chmurze’ dla 100 000 naszych pracowników na całym świecie,” – powiedział Leon V. Schumacher, dyrektor ds. informacji w firmie Novartis. – „Dzięki nim nasze duże zespoły badawczo-rozwojowe będą mogły skuteczniej współpracować i wprowadzać innowacje. Mamy pewność, że Microsoft dostarczy rozwiązania klasy korporacyjnej, których potrzebujemy, aby zwiększyć indywidualną i zespołową produktywność personelu, co pozwoli nam skupić się na kluczowej misji, czyli zwiększaniu jakości życia pacjentów na całym świecie”.

Okazje dla programistów i partnerów

SharePoint 2010 to platforma do współpracy biznesowej w przedsiębiorstwie i w Internecie, która pozwala programistom szybko reagować na potrzeby biznesowe poprzez tworzenie niestandardowych aplikacji i rozwiązań.

SharePoint 2010 spełnia obietnicę elastycznych opcji wdrożeniowych: Sandbox Solutions pozwalają skrócić czas pracy procesora nad zadaniami, czas wykonywania zadania przez Microsoft SQL Server oraz obsługę wyjątków. Ponadto te same technologie umożliwiają wdrażanie niestandardowego kodu w SharePoint Online.

Dzięki integracji z Visual Studio 2010 programiści mogą wykorzystać znajome narzędzia programistyczne do tworzenia, pakowania i usprawniania rozwiązań SharePoint. Dostępne są również bogate interfejsy API oraz obsługa Open XML, Silverlight, REST i LINQ, co pomaga programistom w szybkim budowaniu aplikacji. Możliwe jest także tworzenie aplikacji, które łączą się z danymi biznesowymi, używają zindywidualizowanych przepływów pracy oraz udostępniają całej organizacji dane i konsole do analizy biznesowej.

Rynek usług integracyjnych SharePoint świadczonych przez programistów i partnerów firmy Microsoft jest obecnie potencjalnie wart 5,6 miliarda dolarów i ma wzrosnąć do 6,7 miliarda dolarów w 2011 roku.

Dostępność

Office 2010 i produkty pokrewne są od dziś dostępne w 14 wersjach językowych, a w ciągu następnych kilku miesięcy liczba ta wzrośnie do 94. Klienci w Polsce również mogą kupić już nowe produkty w ramach programów licencji grupowych, np: Open License.

Dedykowana globalnej premierze produktów 2010 witryna firmy Microsoft, www.the2010event.com, została zbudowana z wykorzystaniem SharePoint Server 2010 i jest dostępna w ponad 60 krajach i 26 językach, w tym w języku polskim. Strona zawiera materiały, które pomogą firmom wybrać odpowiednie dla nich produkty 2010.