Novem uruchamia sieć reklamy mobilnej Mobilvi

By | 12/05/2010

Firma Novem, specjalizująca się w marketingu afiliacyjnym, wchodzi na rynek reklamy mobilnej. W tym celu powołano nową spółkę Mobilvi, która będzie realizować kampanie reklamowe w telefonach komórkowych.

Wejście Novem w nowy, bardzo innowacyjny segment rynku poszerzy kompetencje firmy w zakresie reklamy internetowej i pozwoli oferować rozwiązania reklamowe nowej generacji. Rynek mobilnej reklamy ma doskonałe perspektywy rozwoju i jest w fazie dynamicznego wzrostu. Według Frost & Sullivan w 2012 roku sektor ten w Europie będzie wart 2,2 miliarda euro.

Mobilvi oferuje emisję reklam w formie banerów i linków tekstowych w telefonach komórkowych i urządzeniach przenośnych pozwalających na korzystanie ze stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Firma współpracuje z największymi, globalnymi sieciami wydawców rynku reklamy mobilnej, zapewniając dostęp do atrakcyjnych powierzchni w najpopularniejszych wśród polskich użytkowników serwisach i aplikacjach.

„Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie usług reklamy mobilnej, w odpowiedzi na widoczny wzrost popularności urządzeń typu smartfon, czy iPod wśród Polaków. Na świecie obserwuje się zmianę sposobu korzystania z serwisów internetowych. Połączenie zalet komputerów osobistych z możliwościami telefonów komórkowych zmienia zachowania użytkowników. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarek przez urządzenia mobilne. Równocześnie następuje dynamiczny wzrost liczby aplikacji i stron WWW dostosowanych do telefonów komórkowych. Najwięksi gracze globalnego rynku jak Google, czy Apple inwestują w reklamę mobilną. Chcemy wpisać się w ten trend i udostępniamy w Polsce takie możliwości,” – powiedział Jacek Pasławski, prezes zarządu Novem.

Mobilvi do emisji reklam wykorzystuje technologię mOcean (Mobile Ad Serving Technology), która gwarantuje dopasowanie przekazu reklamowego bez względu na model telefonu z jakiego korzysta odbiorca. Adserver pozwala na bardzo zróżnicowane możliwości targetowania np. zawężając emisję do konkretnego operatora, rodzaju urządzenia mobilnego czy systemu operacyjnego. Dodatkowo, powierzchnie reklamowe zostały pogrupowane w pakiety tematyczne np. kobieta, mężczyzna, trendsetterzy, biznes, rozrywka, lifestyle.

Mobilvi tworzy produkty w oparciu o najnowsze technologie. Pozwalają one między innymi na precyzyjne dotarcie z reklamą do odbiorców znajdujących się w danej lokalizacji. W ten sposób potencjalni klienci mogą otrzymać bezpośrednio na swój telefon komórkowy np. kupony i kody promocyjne do wykorzystania w znajdującym się w pobliżu sklepie, czy restauracji.

„Mobilny Internet to nowoczesne medium, docierające do odbiorcy zawsze i wszędzie, w czasie rzeczywistym. Użytkownicy to doskonała grupa docelowa ze względu na wiek, styl życia, czy poziom dochodów. Reklama mobilna gwarantuje precyzyjne dotarcie z przekazem, pozwala na jego osobisty odbiór i nawiązanie interakcji z klientem. Ponadto konsumenci postrzegają marki reklamujące się w mobilnym Internecie jako nowoczesne, dynamiczne, wyprzedzające konkurencję i będą chętnie korzystać z ofert promocyjnych,” – podkreśla Lucjan Exner, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mobilvi.