Sprzedaż i marża rosną zgodnie z planem

By | 21/04/2010

Grupa Kapitałowa Redan wstępnie podsumowała wyniki za I kwartał 2010 roku, w którym sprzedaż wzrosła o 8% i wyniosła ponad 66 mln zł. Natomiast wolumen marży handlowej był o 12% wyższy niż w I kwartale poprzedniego roku. Osiągnięte wyniki sprzedaży, a przede wszystkim marży, utwierdzają Zarząd Redan w przekonaniu, że prognozy na 2010 rok zostaną zrealizowane.

„W I kwartale tego roku udało się nam wypracować satysfakcjonującą sprzedaż i poziom marży handlowej zarówno w segmencie modowym, jak również dyskontowym. Wynika to nie tylko z rozwoju sieci sklepów, ale także ze zwiększenia obrotów w sklepach porównywalnych. Obliczenia wskazują, że nieznacznie przekraczamy założone prognozy.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.

Wzrost sprzedaży Grupy Redan został uzyskany pomimo zakończenia działalności w Czechach i na Słowacji, likwidacji sklepów własnych Troll, rezygnacja dystrybucji marki Morgan oraz ograniczenia sprzedaży do sieci handlowych.

Po I kwartale 2010 r., blisko 50% sprzedaży Grupy Redan stanowi rynek dyskontowy, reprezentowany przez sieć Textilmarket. Obroty w tej sieci zwiększyły się o 20% względem tego samego okresu w roku poprzednim, przekraczając tym samym 33 mln zł.

Rynek modowy równoważy sprzedaż Grupy Redan w sektorze dyskontowym. W I kwartale 2010 r. Grupa Redan, w sektorze modowym, wypracowała sprzedaż na poziomie ponad 32 mln zł, czyli o 5% więcej niż rok wcześniej. Złożył się na to wzrost sprzedaży w sieci Top Secret, o prawie 30% oraz spadek sprzedaży marki Troll – ze względu na ograniczenie sieci sklepów.

Dobre wyniki są efektem nie tylko rozwoju sieci sklepów, ale także zwiększenia obrotów w sklepach porównywalnych, tzn. takich które działały w poszczególnych miesiącach zarówno w 2010, jak i 2009 roku. Dla rynku modowego sprzedaż na sklepach porównywalnych, w I kwartale 2010 roku, wzrosła o 6% względem tego samego okresu w 2009 roku. Natomiast rynek dyskontowy, biorąc pod uwagę sklepy porównywalne, wypracował 9% wzrost sprzedaży.

źródło/autor: Redan S.A.