Ambitne cele PepsiCo w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy

By | 09/04/2010

PepsiCo, drugi co do wielkości producent żywności i napojów na świecie, przedstawił globalny program w zakresie żywienia, ekologii i rozwoju środowiska pracy. Cele te są elementem strategii „Performance with Purpose” realizowanej przez PepsiCo.

Aby zachęcić konsumentów do zdrowszego trybu życia i odpowiedzieć na rosnące potrzeby w zakresie zdrowia, PepsiCo planuje istotne zmiany w formułach produktów w swoich wiodących markach żywności i napojów sprzedawanych na największych rynkach:

  • Zwiększenie liczby produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw, orzechów, ziaren i posiłków niskotłuszczowych
  • Zredukowanie o 25% przeciętnej zawartości sodu w porcji w wiodących markach żywności do 2015 r.
  • Zmniejszenie o 25% przeciętnej zawartość cukru w porcji w wiodących markach napojów do 2020 r.
  • Zmniejszenie o 15% przeciętnej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych w porcji w wiodących markach żywności do 2020 r.

Zobowiązania PepsiCo są już obecnie realizowane. Jeszcze w 2010 roku otworzymy centrum badawcze warte 20 milionów euro, którego zadaniem będzie opracowywanie nowych receptur przekąsek odpowiadających na potrzeby europejskich konsumentów. Usunęliśmy z formuł produktów konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty. Nie reklamujemy i nie sprzedajemy produktów dzieciom poniżej 8 lat – powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor External Communications, Europe Division, PepsiCo.

PepsiCo jest jednym z 10 wiodących producentów żywności i napojów, którzy podpisali globalne zobowiązanie do działań na rzecz strategii w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia „Global Commitment to Action on the Global Strategy on Diet, Physical Activity and Health”, przedstawionej Światowej Organizacji Zdrowia w 2008.

Poniżej wybrane zobowiązania przyjęte przez PepsiCo:

1. W dziedzinie zdrowia i zrównoważonego rozwoju społecznego:

  • Informacja o zawartości kalorycznej i składnikach odżywczych zamieszczona na opakowaniach żywności i napojów do 2012 r.
  • Wycofanie sprzedaży bezpośredniej napojów z zawartością cukru w szkołach podstawowych i średnich do 2012 r.

2. W dziedzinie ekologii:

  • Zmniejszenie wagi wykorzystywanych opakowań o 160 000 ton, co pozwoli na zmniejszenie liczby składowanych odpadów o 454 000 ton do 2012 r.
  • Eliminacja wytwarzania odpadów komunalnych w zakładach produkcyjnych PepsiCo
  • Redukcja absolutnej emisji gazów cieplarnianych w globalnej działalności PepsiCo

3. W dziedzinie rozwoju środowiska pracy:

  • Rozwój bezpiecznego miejsca pracy poprzez redukcję wypadków w pracy i wdrażanie dobrych praktyk w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa pracy
  • Unifikacja działań charytatywnych firmy za pośrednictwem Fundacji PepsiCo

Globalne cele firmy mają ścisłe przełożenie na nasze działania na rynku polskim. W 2010 r. zakończymy modernizację zakładu Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim. Dzięki modernizacji fabryk ograniczymy ich wpływ na środowisko, będziemy także mogli produkować nowe, doskonalsze produkty, których formuła dostosowana jest do zmieniających się oczekiwań konsumenckich. W lutym wprowadziliśmy chipsy Lay’s Prosto z Pieca o mniejszej o 70% zawartości tłuszczu w porównaniu do smażonych chipsów ziemniaczanych. Te działania pokazują, że firma PepsiCo jest zdeterminowana, aby stale dostarczać lepszą i zdrowszą żywność i napoje swoim konsumentom – powiedziała Małgorzata Skonieczna.

źródło/autor: PepsiCo