Z Tobą bez przerwy. Maxwell House zmienia wizerunek

By | 07/04/2010

Niestandardowa kampania outdoorowa, samplingi, akcje ambientowe oraz nowoczesne działania z dziedziny interactive to tylko niektóre z narzędzi, które komunikować będą nowy wizerunek Maxwell House. Strategię komunikacji dla jednej z najbardziej rozpoznawanych marek kawy firmy Kraft Foods Polska, przygotowała i wdroży TEQUILA\Polska. Agencja prowadzi projekt w wyniku wygranego przetargu.

Kampania „Z tobą bez przerwy” rozpoczyna proces relaunchu marki Maxwell House. W nowym ujęciu grupą docelową marki są młodzi ludzie, mieszkańcy dużych miast, żyjący w ciągłym ruchu, spędzający swój czas aktywnie, z przyjaciółmi, na zabawie, pracy i nauce.

„Specyfika postrzegania i picia kawy w naszej grupie skłoniła nas do wprowadzenia wielu zmian w sposobie komunikacji. Staraliśmy się spędzać jak najwięcej czasu z przedstawicielami naszej grupy: zabierali nas ze sobą wszędzie tam, gdzie zwykle sami bywają. W ten sposób poznaliśmy ich lepiej i znaleźliśmy miejsca, gdzie powinna pojawić się nasza kawa.” – mówi Patrycja Nowakowska, Senior Brand Manager w Kraft Foods Polska.

Nowe motto Maxwell House wyraża chęć dostosowania się marki do aktywnego i dynamicznego stylu życia jej konsumentów. Kawa Maxwell będzie wszędzie tam gdzie oni. Dlatego w kampanii skupiono się na wyjściu z przekazem w przestrzeń miejską. Marka pojawi się m.in. na ścianach budynków w formie murali i paper graffiti oraz na środkach transportu miejskiego. Symbolem kampanii i nowego, miejskiego stylu picia kawy stanie się niebieski termiczny kubek, który będzie można nie tylko wziąć ze sobą z domu, ale także napełnić podczas niestandardowych akcji samplingowych. Szczególny nacisk zostanie położony na działania z zakresu interactive, ponieważ to właśnie Internet stał się ulubionym medium i głównym kanałem komunikacji młodych ludzi. Specjalnie na potrzeby kampanii powstał profil „Z Tobą bez przerwy” na portalu społecznościowym Facebook, na którym prowadzona będzie aktywna komunikacja z fanami marki (http://www.facebook.com/bezprzerwy). Dodatkowo Maxwell House jest obecna na portalach Twitter (http://twitter.com/bezprzerwy), Blip (http://bezprzerwy.blip.pl/), a także na dedykowanym kanale na portalu YouTube. Marka pojawi się również w radio i prasie studenckiej, organizowane będą akcje ambientowe, konkursy i samplingi.

W ramach umowy TEQUILA\Polska przygotowała strategię działań wizerunkowych i plan jej wdrożenia, opracowała kreacje wszystkich materiałów promocyjnych, zajmie się koordynacją działań eventowych, a także zaprojektowała i poprowadzi wszelkie działania z zakresu interactive i social media. Planowaniem i zakupem powierzchni reklamowych zajął się dom mediowy Starcom.

W pracach nad nowym obliczem marki Maxwell House, oprócz zespołu Kraft Foods i Tequila udział brały agencja Corporate Profiles Consulting i Starcom. Obejmowały bardzo precyzyjny dobór nowej grupy docelowej oraz opracowanie kluczowych elementów nowego wizerunku. Pierwszy etap kampanii promujący nowe oblicze Maxwell House rozpoczął się w marcu 2010.

źródło/autor: Q&A Consulting