Firmy chcą wydawać więcej na reklamę w wyszukiwarkach

By | 31/03/2009

Wpływy z reklamy w polskim Internecie wyniosły w 2008 roku 1,174 mld zł brutto. To o 58 proc. więcej niż w roku ubiegłym – wynika z badań Internet Advertising Bureau (IAB) oraz PricewaterhouseCoopers (PwC).

I choć dominującym trendem jest nadal reklama graficzna typu display (np. banery), obejmująca 40% rynku, to w kontekście kryzysu  20-proc. wzrost udziału reklamy w wyszukiwarkach – to prawdziwy triumf Internetu.

Zdaniem ekspertów w tym roku można się spodziewać ponownego wzrostu wydatków na reklamę w sieci. – Zauważamy, że małe i średnie firmy coraz odważniej zwiększają budżety reklamowe i śmielej  inwestują w marketing w wyszukiwarkach – mówi Tomasz Frontczak, prezes firmy doradczej MaxROY.com, autor bestsellera „Marketing internetowy w wyszukiwarkach”.

MaxROY.com Sp. z o.o. to pierwsza i jedyna firma w Polsce, która prowadzi warsztaty z marketingu w wyszukiwarkach na poziomie zaawansowanym, w ramach wdrożonego przez Google programu AdWords Seminar Leader. W ciągu niespełna pół roku firma przeszkoliła ponad 600 firm z sektora MSP. Pierwsze wnioski są dla tego sektora optymistyczne.

– Obserwujemy, że wzrasta świadomość wśród przedsiębiorców potencjału jaki drzemie w marketingu internetowym, a możliwość dokładnej analizy i mierzalności efektów reklamy w wyszukiwarkach powoduje, że coraz częściej polskie firmy przenoszą swe budżety reklamowe z prasy do wyszukiwarek – zauważa Cezary Lech, wiceprezes MaxROY.com.

Obserwacje firmy MaxROY.com potwierdza raport organizacji SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) dotyczący struktury wydatków na marketing internetowy. Badania przeprowadzone w USA pokazują, że w 2008 roku na marketing w wyszukiwarkach przeznaczono 13,5 mld USD. Na uwagę zasługuje fakt, że aż 88% tej kwoty stanowiły wydatki na linki sponsorowane.

Te dane niewątpliwie cieszą właścicieli firmy MaxROY.com, posiadających certyfikat AdWords Seminar Leader sygnowany przez Google. – Zainteresowanie marketingiem internetowym wśród przedsiębiorców jest tak duże, że myślimy o organizowaniu szkoleń także w mniejszych miejscowościach – mówi Frontczak.

Najbliższe warsztaty zaplanowano na początek kwietnia w Poznaniu. Pierwszego dnia (1 kwietnia) odbędzie się szkolenie dla początkujących i średniozaawansowanych, a drugiego (2 kwietnia) – dla zaawansowanych uczestników. Jak zapewniają organizatorzy, po szkoleniu można nabyć niezbędną umiejętność skutecznego posługiwania się platformą reklamową Google AdWords. – Uczestnik naszego szkolenia dowie się, jak dotrzeć do osób zainteresowanych jego ofertą, a także jak efektywnie wydawać pieniądze na reklamę w Internecie – konstatuje szef MaxROY.com.

Więcej informacji na temat szkoleń realizowanych przez MaxROY.com można znaleźć na stronie www.sprawnymarketing.pl/szkolenia/