Ruszają targi Online Expo „Dom, mieszkanie & piękne wnętrze”

By | 09/03/2009

Rusza pierwsza edycja międzynarodowych targów Online Expo „Dom, mieszkanie & piękne wnętrze”. W ciągu najbliższych 10 dni ponad 150 firm z 5 krajów przedstawi swoje produkty i usługi na wirtualnych stoiskach. Oferta wystawców zostanie zaprezentowana w specjalnych pawilonach tematycznych, dzięki czemu odwiedzający łatwo dotrą do interesujących ich produktów i usług.

Targi Online Expo organizujemy w Polsce po raz pierwszy, ale ich formuła została już sprawdzona na innych, bliskich Polsce rynkach. Podczas zeszłorocznej edycji targów turystycznych, które odbyły się równocześnie na Litwie, Łotwie, w Estonii oraz w Finlandii oferta 393 wystawców przyciągnęła w ciągu 10 dni 250 tys. odwiedzających. Całkowity koszt dotarcia do indywidualnego klienta wyniósł średnio 0,50 zł, kilkakrotnie mniej niż w przypadku targów tradycyjnych. W 6 krajach, w których działa Online Expo, jest już ponad 25 milionów internautów, co jest dowodem na to, że przestrzeń Internetu jest obecnie jednym z najbardziej obiecujących, a jednocześnie efektywnych narzędzi promocji i sprzedaży produktów z różnych branż – mówi Marzena Dąbrowska, Dyrektor Marketingu Online Expo.

Pierwsza edycja targów Online Expo odbywa się pod hasłem „Dom, mieszkanie & piękne wnętrze”. Oferta targów skierowana jest do osób planujących budowę, lub już budujących, czy remontujących swoje domy i mieszkania. Informacje o nowinkach rynkowych zawarte w multimedialnych prezentacjach są skierowane również do projektantów i stylistów wnętrz. Targi są doskonałym narzędziem dla przedsiębiorców, którzy chcą nawiązać kontakty handlowe z wystawiającymi się firmami.

W pierwszych polskich targach udział bierze blisko 40 wystawców. Mają oni do swojej dyspozycji stoiska w pawilonach branżowych – układ ten ułatwia odwiedzającym poruszanie się po stronie oraz wyszukiwanie interesujących ich artykułów i usług. Na planujących budowę czy remont własnego domu czeka kompleksowa oferta wystawców np. w pawilonie materiały budowlane i wykończeniowe, swoją ofertę prezentuje znany producent okien dachowych, firma Fakro. Na odwiedzających czeka także bogaty asortyment artykułów dekoracyjnych oraz mebli, np. stylowe i funkcjonalne meble Szynaka. Warto także odwiedzić pawilony poświęcone wyposażeniu konkretnych wnętrz, takich jak „Salony, sypialnie, gabinety”, czy „Kuchnie i łazienki”, gdzie można zapoznać się m.in. z bogatą ofertą ekskluzywnych mebli kuchennych i łazienkowych polskiej firmy Excellent. Zainteresowanych informacjami branżowymi Online Expo zaprasza do pawilonu „Portale i prasa branżowa”. Multimedialne narzędzia, którymi dysponują wystawcy przy tworzeniu stoisk, dają duże możliwości interakcji pomiędzy wystawcą a odwiedzającym. W czasie trwania targów na internautów czekają również atrakcje w postaci różnego rodzaju aukcji i konkursów: m.in. będą oni mogli wygrać weekendowy pobyt dla 2 osób w hotelu Millenium Wellness & Spa w Bochni – zwycięzcą będzie osoba, która wyśle zaproszenie do odwiedzenia targów do największej liczby znajomych (wartość nagrody to ok. 6 tys. zł).

Każdy spośród wystawców sam decyduje o ostatecznej formie stoiska. W zależności od potrzeb dobiera dla swoich produktów odpowiednie multimedialne narzędzia prezentacji. Jako organizator targów oferujemy szereg możliwości, które sprawią, że zarówno wystawcy jak i odwiedzający będą mogli poczuć się jak na tradycyjnych targach – dodaje Marzena Dąbrowska.

Branża usług i produktów budowlano-wykończeniowych to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki, a wraz z poszerzaniem się oferty rynkowej wzrósł poziom konkurencyjności branży. Ostatnie miesiące to czas kryzysu, który weryfikuje zarówno decyzje zakupowe klientów, jak i programy marketingowe firm: udział w targach internetowych to koszt znacznie mniejszy niż koszt uczestnictwa w targach tradycyjnych. Skuteczność w dotarciu do potencjalnego klienta jest duża, jak pokazują doświadczenia wcześniejszych edycji targów. Online Expo wpisuje się w silny aktualnie trend przenoszenia wielu usług do Internetu. Według statystyk zainteresowanie zakupami w sieci w czasie kryzysu wzrasta o połowę – już dziś wartość handlu w sieci to 8 mld zł (dane NetTrack).

www.onlineexpo.com