Kolejna odsłona dekalogu reklamy

By | 04/03/2009

Założona przez Suzan Giżyńską i Piotra Mateckiego agencja Bed & Breakfast stworzyła i umieściła na swojej stronie internetowej kontrowersyjny dekalog reklamy, ilustrując kolejne przykazania logotypami znanych marek. Akcja wzbudziła spore kontrowersje, agencji zarzucano autopromocję tanim kosztem. Innym pomysł się podobał, uznali dekalog za dowcipny, ale nie widzieli w nim głębszego sensu.

Okazało się, że istnieje ten głębszy sens. Bed & Breakfast ujawniło, że dekalog reklamy to przemyślana akcja, która ma na celu zbiórkę pieniędzy dla podwrocławskiego stowarzyszenia „Krzyś“, opiekującego się sierotami po po opuszczeniu przez nich domu dziecka.

W przeciągu trzech tygodni ruszy akcja przekazywania pieniędzy na konto stowarzyszenia Krzyś, za wejścia na stronie bbagency.pl. Obecnie ustalane są z działami marketingu i działami PR kwoty, jakie chcą zaangażować w akcję marki wymienione w dekalogu. Chęć pomocy już zadeklarowały między innymi Volvo i PZU. Bed & Breakfast ma nadzieję, że uda się przekonać do współpracy wszystkie pozostałe marki.

„Jesteśmy przekonani, że udało nam się stworzyć mechanizm zdobywania środków na cele społeczne, jakiego jeszcze nie było“, mówi Suzan Giżyńska, współwłaścicielka agencji. „Zamiast oczekiwania w roli petenta u drzwi marketingu, dopuściliśmy się prowokacji medialnej, którą udaje nam się przekuć w działanie społeczne.“

Dekalog jest do obejrzenia na stronie www.bbagency.pl, gdzie na forum można też wyrazić swoje zdanie na temat akcji oraz dowiedzieć się więcej o stowarzyszeniu „Krzyś“.

www.bbagency.pl