Komunikacja marketingowa w Internecie

By | 23/02/2009

Jak skutecznie komunikować kluczowe wydarzenia związane z działalnością naszej firmy w Internecie? To pytanie postawiłem sobie kilka miesięcy temu, gdy w Zieltraffic zauważyliśmy potrzebę równoległych z pozyskiwaniem nowych klientów dla kampanii SEM działań marketingowych online.
Nasza obecność na spotkaniach branżowych, odczytach czy forach jest ważna ale nadal niewystarczająca. Dodatkowo, wyniki wyszukiwań Google na hasło „zieltraffic” czy też na frazy pokrewne były mocno niezadowalające. Idąc dalej, nowopoznane przyjazne postacie z branży reklamy online potwierdzały tylko nasze obawy – niską świadomość naszej marki.

Wszystkie te objawy są niepokojące, ale zrozumiałe, zwłaszcza dla firmy działającej od dawna na rynku europejskim, ale młodej w Polsce. Jesteśmy profesjonalistami w pozyskiwaniu sprzedaży dla branży finansowej poprzez Internet. Mamy doskonały know-how, narzędzia i zasoby ludzkie. Teraz jedynie musimy o tym przekonać Polskę.

Po zbadaniu problemu zastanowiliśmy się jakie strony internetowe przeglądają osoby do których chcemy dotrzeć.

Od razu na początku naszej listy pojawiły się blogi marketerów, pasjonatów marketingu czy Internetu. Te nieformalne skarbnice wiedzy powoli stają się opiniotwórczymi miejscami do wymiany poglądów przez specjalistów.  Następną grupą stron na których postanowiliśmy zaistnieć są agregatory treści PRowych. Obecnie technologia pozwala na samodzielne tworzenie komunikatorów marketingowych o firmie i równie samodzielne ich zamieszczanie w wybranych serwisach PR.

Do tych zabiegów należałoby dodać  jeszcze uruchomienie odpowiednio skonfigurowanej kampanii linków sponsorowanych w Google, aktywność naszych pracowników na branżowych forach internetowych oraz serwisach społecznościowych. Nie należy zapomnieć o ciągłym doskonaleniu firmowego serwisu internetowego www.zieltraffic.pl oraz rzetelnym i możliwie szybkim odpowiadaniu na korespondencję e-mailową.

Natomiast na ekranie swojego komputera przykleiłem dwie kartki do notatek z hasłami „Cierpliwość” i „Konsekwencja”, bo tego wymagają internetowe działania w komunikacji marketingowej.