Kolejne udoskonalenie w bankowości internetowej Citi Handlowy – rozszerzenie stosowania jednorazowych kodów aktywacyjnych

By | 17/02/2009

7 lutego 2009 Citi Handlowy rozszerzył stosowanie jednorazowych kodów aktywacyjnych w bankowości internetowej Citibank Online dla małych
i średnich przedsiębiorstw oraz klientów indywidualnych. To już kolejne udoskonalenie wprowadzone do Citibank Online w ostatnich miesiącach. Bank konsekwentnie realizuje strategię rozwoju bankowości internetowej i zapowiada, że już wkrótce przedstawi użytkownikom Citibank Online następne innowacje.

Jak wynika z badań „Internet Banking Monitor 2008” przygotowanych przez ARC Rynek i Opinia internetowe konto bankowe i telefon komórkowy to połączenie, które Polacy wybierają coraz chętniej, gdy chcą autoryzować transakcję. Zgodnie z tym, podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu stosowania jednorazowych kodów aktywacyjnych w Citibank Online. Klienci na tę zmianę zareagowali natychmiast doceniając wysoki stopień bezpieczeństwa, jaki zapewniają kody jednorazowe oraz wygodę, szybkość i dostępność tego rozwiązania, tłumaczy Damian Zozula, Dyrektor Departamentu Usług Internetowych w Citi Handlowy.

Jednorazowy kod aktywacyjny to sześciocyfrowy numer, który generowany jest indywidualnie dla każdej dyspozycji. Unikalność tego kodu zapewnia wysokie bezpieczeństwo przeprowadzanych operacji. Dotychczas funkcjonalność aktywacji odbiorców kodem SMS stosowana była tylko do autoryzacji wcześniej definiowanych odbiorców, do których były wykonywane przelewy.. Od 7 lutego jednorazowe kody są niezbędne przy:

  • realizacji przelewu z konta do nowego (dowolnego) odbiorcy (odbiorca krajowy i zagraniczny, przelew do ZUS, przelew do Urzędu Skarbowego),
  • zmianie kodu PIN do bankomatu dla karty do konta,
  • zmianie kodu PIN do bankomatu dla karty kredytowej,
  • zmianie kodu E-PIN do wyciągu elektronicznego przesyłanego w załączniku wiadomości email;
  • ustanawianiu zlecenia stałego lub przelewu z przyszłą datą

Kod aktywacyjny dostarczany może być klientowi w formie wiadomości SMS wysyłanej na numer telefonu komórkowego podanego w procesie aktywacji usługi lub za pośrednictwem bankowości telefonicznej CitiPhone.

Wiadomość z unikalnym kodem aktywacyjnym obejmuje dodatkowo takie informacje jak typ realizowanej transakcji czy informację o odbiorcy danego przelewu. To pozwala klientom na dodatkową weryfikację poprawności dyspozycji, jaka zostanie wykonana po aktywowaniu jej kodem. Jednorazowy kod aktywacyjny traci swoją ważność po 15 minutach od momentu udostępnienia go przez bank. Trzykrotne wpisanie błędnego numeru kody aktywacyjnego skutkuje wylogowaniem z serwisu bankowości internetowej Citibank Online.

Więcej o zmianach w bankowości internetowej Citibank Online przeczytać można na www.online.citibank.pl