Rusza trzecia edycja Akademii Strategicznego Przywództwa

By | 16/02/2009

ICAN Institute – wydawca Harvard Business Review Polska oraz organizator szkoleń menedżerskich i konferencji – uruchomił trzecią edycję Akademii Strategicznego Przywództwa, programu szkoleniowego skierowanego do menedżerów najwyższego szczebla. Tegoroczna edycja została wzbogacona o moduły poświęcone zarządzaniu w okresie spowolnienia gospodarczego i warunkach dużej niepewności. Wprowadzono również 12 godzin indywidualnego coachingu dla każdego uczestnika, dostęp do multimedialnej biblioteki z wykładami oraz nowatorskie narzędzie na polskim rynku szkoleń – interaktywny program decyzyjny.

Akademia Strategicznego Przywództwa™ to zaawansowany program należący do linii szkoleń biznesowych advanced executive education, realizowanych przez uznane na świecie szkoły biznesu takie jak Harvard Business School, Stanford Graduate School of Business, INSEAD czy London Business School. Program jest od niedawna realizowany również w Polsce, z wykorzystaniem najnowszej wiedzy i we współpracy ze światowymi autorytetami i doradcami w dziedzinie zarządzania. W poprzednich edycja programu uczestniczyło łącznie 340 osób.

Program trwa rok i składa się na niego 10 dwudniowych sesji szkoleniowych. Uczestnicy programu otrzymują również dostęp do biblioteki wideo zawierającej 650 nagrań z poradami autorytetów z zakresu zarządzania i przywództwa. Nowością jest udostępnienie interaktywnego programu decyzyjnego, opartego na symulacji komputerowej różnych problemów i dylematów menedżerskich. Uczestnik w trakcie symulacji realizuje określone zadania i podejmuje decyzje, które poddane są następnie ocenie ekspertów. Istotnym elementem programu jest wskazywanie na błędy decyzyjne i przedstawianie ich hipotetycznych konsekwencji.

„Przedstawiciele najwyższej kadry kierowniczej mają świadomość konieczności ustawicznego kształcenia się, jednak są bardzo wymagający, jeśli chodzi o metodologię, zakres tematyczny i poziom trudności szkoleń. Liczą się dla nich praktyczne rozwiązania realnych problemów oraz praca w grupie osób o wysokim poziomie wiedzy i porównywalnych doświadczeniach. Siłą Akademii Strategicznego Przywództwa jest nie tylko staranna selekcja materiałów, wykładowców i studiów przypadku, ale również potencjał intelektualny uczestników, którzy dzięki znajomości różnych obszarów biznesowych pokazują w czasie dyskusji zupełnie nowe punkty widzenia” – mówi Arkadiusz Hajduk, wiceprezes ds. corporate learning w ICAN Institute.

Wykorzystując tzw. harwardzką metodę uczestnicy Akademii Strategicznego Przywództwa™ pracują nad studiami przypadków starannie dobranymi do specyfiki polskiego rynku. W trakcie szkolenia rozwiązują także problemy swojej firmy, wyszukując i projektując właściwe rozwiązania. W trakcie programu bowiem trenerzy ICAN Institute nie tylko uczą, jakie metody stosować, ale także udzielają bezpłatnie dodatkowych konsultacji.

Pierwsza grupa programu rozpoczyna zajęcia w połowie lutego 2009. Spotkania kolejnych grup ruszą w marcu. Wśród tematów zajęć znajdują się m.in. zagadnienia strategii konkurencyjnej i jej roli w tworzeniu i niszczeniu wartości firmy, źródła złych decyzji w biznesie oraz zarządzanie niematerialnymi aktywami firmy. Jedną z sesji wykładowych, poświęconą efektywności osobistej w świecie biznesu poprowadzi Wojciech Eichelberger.

Dodatkowe informacje: http://www.icaninstitute.pl/szkolenia.php?s=m2&red=4e024dce75fd8292b8e4