1(HUND)RED MANII

By | 30/01/2009

Czy trampek Converse to tylko 100-letni but czy może coś więcej? „THIS IN NOT A SHOE. IT’S A MANIA” – tak odpowiada Andrew Mania. Artysta, który przygotował swój projekt w ramach nowej kolekcji Converse 1 (HUND)RED na wiosnę. redZnając jego prace konceptualne zainspirowane słynnymi dziełami sztuki – dzięki którym jest znany w galeriach w Londynie i Chelsea – ktoś mógłby pomyśleć, że jego nazwisko to wymysł. Jednak jest prawdziwe. ”Mania to polskie nazwisko z wielowiekową historią” – tłumaczy. O swoim projekcie natomiast mówi “Odzież czy buty to po prostu kolejne materiały, którymi można się bawić. Również trampek może stać się dziełem sztuki”.

ANDREW MANIA BIO:

Urodzony w 1974, Andrew Mania mieszka i pracuje w Bristolu, w Wielkiej Brytanii. Ukończył z wyróżnieniem Falmouth College of Art, gdzie studiował sztuki piękne, dyplom magistra uzyskał w Chelsea College of Art (1998-99).

Rozgłos zyskał dzięki portretom młodych, urzekających modeli, którzy – pozując – często wpatrują się prosto w widza. Zatopieni wśród roślinnych dekoracji lub rozświetleni promieniami światła, nabierają mistycznego charakteru religijnej ikony.

O sobie mówi: “…jestem jak zbieracz osobliwości bądź kulturowy wędrowiec, czasem  poddający recyclingowi znalezione rysunki czy fotografie starych mistrzów, dodający swoje własne elementy, takie jak Yeti, UFO lub rój ptaków, które wdzierają się w uprzednio statyczny obraz. Moja praca może być postrzegana jako niepokojąca lub dziwaczna, pełna lekceważącej nostalgii za sztuką w klasycznym ujęciu..”

Andrew wystawiał swoje prace na całym świecie od Galerii Vilma Gold w Londynie, przez San Francisco do Galerii Room w Bristolu.

Bez względu na to, w jaki sposób tworzy – czy to poprzez rysunek, kompozycje, zgromadzenie rzeźb czy pracę kamerą video, skupia się na samym akcie patrzenia. W szczególności zwraca uwagę na naszą wrodzoną chęć patrzenia na obrazy bądź zdjęcia oraz dokumentowania naszych doświadczeń w otaczającym świecie poprzez nagrania filmowe. Mania zwraca naszą uwagę na konwencję i triki dotyczące tworzenia obrazu i zaangażowania widza w świadomy akt patrzenia.

Program (Product) RED został stworzony przez Bono (wokalistę U2) oraz Bobiego Shriver’a. Firmy, których produkty posiadają znak (Product) RED przeznaczają znaczny procent sprzedaży albo część zysków z linii oznaczonych znakiem (Product) RED do Światowego Funduszu walki z AIDS, gruźlicą i malarią. Obecni partnerzy to: American Express (tylko Wielka Brytania), Apple, Converse, GAP, Emporio Armani, Motorola, Hallmark, Dell i Microsoft. Myspace.com jest pierwszym sponsorem w Wielkiej Brytanii, a MTV Networks w USA.

Od wiosny 2006 inicjatywa (RED) pozyskała ponad 100 milion dolarów dla Światowego Funduszu. Chcesz wiedzieć więcej, wejdź na www.joinred.com