Altar wdroży system billingowy i zarządzanie procesami w Autoguard S.A.

By | 16/01/2009

Spółka informatyczna Altar wdroży w Autoguard S.A. autorski system billingowy oraz usprawni zarządzanie strategicznymi procesami biznesowymi w obszarze obsługi klientów i sprzedaży.

Autoguard S.A. (www.autoguard.pl) to obecnie pierwsza na polskim rynku firma, która specjalizuje się w zabezpieczaniu i monitorowaniu pojazdów na bazie technologii pozycjonowania GPS. Na początku roku spółka podpisała z firmą Altar (www.altar.pl) umowę na dostawę kluczowych rozwiązań informatycznych dla wsparcia głównej działalności operacyjnej – sprzedaży i obsługi klientów.

Altar na mocy umowy dostarczy autorski system billingowy Sara, którego zadaniem będzie kompleksowa realizacja rozliczeń masowych. Umowa przewiduje także wdrożenie rozwiązań dedykowanych do obsługi najważniejszych procesów biznesowych, głównie obsługi klientów spółki Autoguard. Wsparcie działalności operacyjnej zapewni system Piramid Workflow – także autorska platforma informatyczna spółki Altar – jak również dodatkowe moduły, które Altar zaprojektuje i wdroży na indywidualne zamówienie.

„Projekt obejmuje dostawę naszych dwóch głównych autorskich systemów oraz istotne usługi projektowe, analityczne i wdrożeniowe. Systemy Sara i Piramid Workflow będą ze sobą zintegrowane. Całość będzie także zintegrowana z posiadanymi przez Autoguard systemami finansowo-księgowym oraz monitorującym pojazdy, AutoControll” – wyjaśnia Katarzyna Piwowarska, dyrektor sprzedaży i marketingu w spółce Altar.

Docelowo dostarczone rozwiązania mają zoptymalizować procesy biznesowe w kilku ważnych obszarach działalności operacyjnej spółki Autoguard. Systemy odpowiadać będą za automatyczne rozliczenia usług, wsparcie procedur związanych z aktywacją nowych usług, obsługę reklamacji, modyfikowanie danych klientów. Dzięki nowoprojektowanym modułom zostanie także rozwinięta funkcjonalność obszaru obsługi klienta (helpdesk). W innych obszarach systemy dadzą wsparcie w zakresie współpracy z partnerami handlowymi (m.in. w zakresie prowadzenia programów partnerskich i lojalnościowych), odpowiadać też będą za ewidencjonowanie sprzętu przekazywanego klientom spółki oraz obieg informacji w procesach zgłoszeń serwisowych i reklamacji.

W ciągu sześciu ostatnich miesięcy Autoguard jest już trzecią firmą, która zdecydowała się na system billingowy spółki Altar. W II połowie 2008 r. spółka podpisała umowy na wdrożenie systemu Sara z jedną z największych w Polsce firm telekomunikacyjnych oraz ze Stream Communication.